- Karl Schwanzer mimari yapilari 'dort duvar ve bir damdan daha fazlasi' diye tanimlar.
- Mimari yapilar sanatsal, sosyolojik, antropolojik, estetik, tarihsel ve kulturel degerleri icerir.
- Mimarligin Antikite'den gunumuze kadar gecerligini koruyan temel birtakim kategorilere dayanir. Bunlar: Kalicilik, Kullanislilik, Guzelliktir.
- Ayni zamanda islevsel ve amacina uygun olmalidir.
- Ereksellik, madde ve bicim esdegerdir ve hicbiri digerlerinden daha oncelikli degildir.
- Bu uc ogeden olusur mekanlar.
- Mimari yapilarin islevselligi, onlarin yasamsal bir gerceklige sahip oldugunu gosterir.
- Bir mimari sanat yapiti ile herhangi bir sanat yapiti, ornegin, bir resim ya da heykel arasinda hicbir fark yoktur.
- Sanat yapitlarinin varlik tarzi tarihseldir.
- Sanat yapitlari zamansallik icinde varolurlar.
- Madde-bicim ilgisini belirleyen tarihsellik kategorisi bir sanat yapitinda degismezlik niteligi kazanir.
- Mimari sanat yapiti, kultur varligi olarak askin zamansalliga, gercek varlik olarak ise ampirik zamansalliga tabidir.
- Mimari sanat yapiti bu iki zamansalligin 'eszamanli' belirlemesi icinde varolur.
- 'Duzen, bir yapitin bolumlerinin her birine gereken onemi vererek, tumunun oranlarina bakisimli bir uyum getirir.'
Saturday, December 29, 2018
Tunali, Ismail - Tasarim Felsefesi - 2009 (34-42)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment